siteiran siteiran .

siteiran

دریافت ویزا تحصیلی دانشگاه

باید با توجه به بودجه مالی و نیز شرایط روحی خود کشوری مناسب را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. بعد از انتخاب کشور هدف برای تحصیل، باید زبان خود را تقویت کنید. باید ببینید در دانشگاه مورد نظر چه زبانی تدریس می گردد. برای مثال در کشورهایی مثل آلمان و انگلیس زبان های آلمانی و انگلیسی را باید تقویت کنید. تقویت کردن زبان برای کشور مورد نظر باعث می شود، که شرایط بسیار مناسبی در حین تحصیل و نیز کار پاره وقت برای شما ایجاد گردد. باید مهارت های علمی خود را بالا برده تا بتوان به سطح علمی دانشگاه مورد نظر رسید. مدارکی که باید برای تحصیل در دانشگاه فراهم کنید شامل ریز نمرات مقاطع قبلی، توصیه نامه از اساتید قبلی دانشگاه، رزومه تحصیلی ترجمه شده و انگیزه نامه هستند. بعد از پذیرش شدن در دانشگاه باید برای ویزای تحصیلی اقدام کرد که باید به سفارت کشور مورد نظر مدارکی را تحویل داد. قبل از آن باید یک وقت مصاحبه را از سفارت اخذ کنید. این مدارک مواردی از قبیل پر کردن فرم اپلای ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه، نامه تمکن مالی، مدارک تحصیلی قبلی با ترجمه، پاسپورت دارای اعتبار، شناسنامه، عکس و دیگر موارد درخواستی است.
  

آزمون های ورودی دانشگاه
بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور برای ورود به دانشگاه مورد نظر، آزمون ورودی برگزار می کنند. این آزمون ها در برخی مواقع علاوه بر آزمون اختصاصی ورودی به دانشگاه، آزمون هایی مثل "زبان" را نیز شامل می گردند. یعنی شما علاوه بر آزمون تخصصی، یک آزمون دیگر را هم باید امتحان دهید. بعضی از این آزمون های زبان به صورت معمول شامل مواردی از قبیل آزمون آیلتس، تافل، پیرسون، GRE و غیره هستند. این آزمون ها بین المللی بوده و مدت اعتبار آن ها حداقل دو سال است. آزمون های ورودی به دانشگاه در هر کشور دارای شرایط متفاوتی است که باید آن ها را به طور دقیق مطالعه کنید. برای مثال دانشگاه های کشور کانادا نمرات آزمون زبان متفاوتی را به نسبت دانشگاه هایی مثل استرالیا از متقاضیان مهاجرت تحصیلی درخواست می کنند. بهترین منبع برای بررسی آزمون های ورودی دانشگاه های مختلف، سایت دانشگاه مورد نظر در کشور مورد نظر شما است. البته ممکن است شرایط بعضی دانشگاه ها در یک کشور شبیه به هم بوده و همچنین نمره آزمون ورودی یا آزمون زبان آن ها مشابه هم شود. اپلای آقای اپلای

انواع بورسیه های تحصیلی
بورسیه های تحصیلی مختلفی در کشورها وجود دارند، که بعضی از این بورسیه ها توسط دولت کشور مورد نظر پرداخت می گردد. دریافت کردن بورسیه های تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای کاهش دادن هزینه های تحصیلی است. نوعی بورسیه تحصیلی به اسم Scholarship وجود دارد، که شرط اصلی دریافت آن نمرات خوب از دانشگاه مورد نظر است. بورسیه ای به نام Fellowship وجود دارد که شرایطی نزدیکی به Scholarship دارد. تشابه این دو مدل بورسیه در این است که هر دو به صورت نوعی "جایزه" به دانشجویان تعلق می گیرد. تفاوت آن ها در قطعی بودن یا نبودن گرفتن بورسیه است. گرفتن بورسیه به صورت قطعی مشخص نبوده اما اسکولارشیپ به صورت قطعی تمام هزینه های تحصیلی دانشجو را پرداخت می کند. یک نوع بورسیه تحت عنوان Awards وجود دارد که معنی پاداش را می دهد. این نوع بورسیه همه نوع پاداش را شامل می شود، ولی این نوع بورسیه تمام هزینه های دانشگاه را پوشش نمی دهد. مبلغ این نوع بورسیه به حساب خود دانشجو واریز می گردد. بورسیه های مختلف دیگری نظیر Grant، Tuition Waiver،Research Assistantship،Teaching Assistantship و غیره وجود دارند. بهترین منبع برای اطلاع از شرایط بورسیه در مقاطع مختلف مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر است.
 

https://sirapply.com/
 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۸:۱۷ توسط:علی جانب صفت موضوع: نظرات (0)